Gospodarka Sport Motoryzacja Moto oferty Ciekawe miejsca Wiedza hoga.pl

Przygotowanie Seja :)

Przygotowanie samochodów, tuning - porady, ciekawostki

Moderatorzy: matadorRS, KuRcZaK, dziodek, dyda

Przygotowanie Seja :)

Postautor: matadorRS » śr mar 21, 2007 12:27 pm

Witam. Postanowilem utworzyuc ten temat poniewaz potrzebuje pomocy. Nigdy nie przygotowaywalem auta z mysla o zawodach rangi PZMOt wiec nie zaglebialem sie w tajniki zalcznikow J i dlatego mam "sto pytan do" :D
Wiec od poczatku. Planuje zakup Seicento i przygotowania go od podstaw do zawodow PZMOT. Generalnie chcial bym kupc Seicento VAN poniewaz - moge sobie odpisac od nego podatek VAT jak i dochodwy(przy rejstracji na firme) moge odpisywac sobie kazda czesc zakupiona do tego auta jak i serwisowanie go. Wiec automatycznie wszytko staje sie tansze o 40% a to dosc duzo :)
I teraz pytanie czy Vanem przygotowanym mozna startowac w N lub A grupie. Czy baza do budowy rajdowki musi byc Sporting (lub pokrewne Abarth, Schumacher). generalnie jedyna roznica pomiedzy Vanem a Sportingiem jest skrzynia biegow (ktora i tak byla by wymieniona poniewaz jest za dluga) oraz zawieszenie (tez oczywiscie do wymiany). Praktycznie wyhcodzi na to ze jedyna roznica sa spoilery (nie mowie o pyposazeniu ale chyba im mniej tym lpiej conie :D)
Przerabiał ktos ten temat juz?? Prosze o pomoc. Bo mam jeszcze troche czasu na zakup auta i musze sie ukierunkowac co szukac :)
matadorRS
Ekspert
 
Posty: 694
Rejestracja: pn mar 19, 2007 10:09 pm
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: lords » śr mar 21, 2007 12:46 pm

mógłbys napisać dokładnie na jakiej zasadzie działają te odpisy od dochodowego i vatu tak od a do z ?? :)

co do auta to musisz dodać takie rzeczy jeszcze jak obrotomierz itp.a auto w środku również musi wyglądać jak sporting
lords
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 21, 2007 12:44 pm

Postautor: matadorRS » śr mar 21, 2007 12:56 pm

[quote:c298ed93e3="lords"]mógłbys napisać dokładnie na jakiej zasadzie działają te odpisy od dochodowego i vatu tak od a do z ?? :)
[/quote:c298ed93e3]
Heh no jesli masz fimre i auto zarejstrowane na firme to mozesz sobie odliczyc wszytko od podatku dochodowego jak. Taksamo mozesz sobie odpisac podatek VAT. Wiec jesli placisz duzo podatku dochodowego i VATu(jak np ja) to mozesz sobie to odpisac. Przykad:
CENY I WYLICZENIA W ZAOKRAGLENIU
Masz do zaplaty 2000zł Dochodwego i 2000zł VATu.
Kupjesz np fotel za 1000zł czyli 820zł Brutto czyli 180zł Vatu masz do odpisania i placisznie 2000zł VATu tylko 1820zł.
Taksamo mozesz odpisac dochodowy (przy liniowym taki jak place ja 19%) moge sobie ten opisac calosc czyli 1000zł odpisac od dochodu. I wtedy place podatek pomniejszony o ten koszt (tez o 180zł).
Ale dokladnie musisz spytac ksiegowego swojego dokladnie :)
Tylko problem z tym czy mozna Vana zrobic na rajdowke :(
matadorRS
Ekspert
 
Posty: 694
Rejestracja: pn mar 19, 2007 10:09 pm
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: lords » śr mar 21, 2007 1:01 pm

zrobić napewno można bo takie vano-sportingi jeżdżą w ppzm

czy wszystko niezależnie od ilości przebytych kilometrów możesz sobie wrzucić ?

czy z samochodem, który się posiadało przed założeniem firmy też można tak zrobić ?
lords
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 21, 2007 12:44 pm

Postautor: jaro2202 » śr mar 21, 2007 1:34 pm

Ja zrobilem tak:)
Mam na firme kupionego CC Van z pelnym odpisem:) 2,5tys dalem:)
A rajdowke kupilem rallycrosowa gotowa(koszt gotowca jest nieporownywalny z budowa nowego nawet do 100%) Wszelkie koszty paliwa i czesci wszystkiego biore na Van i gotowe:)

Powodzenia i przemysl budowe od podstaw w a-grupie to 40 tys chyba min.
jaro2202
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 20, 2007 8:56 am

Postautor: matadorRS » śr mar 21, 2007 1:57 pm

No wlasnie tez sie zastanawialem czy tak nie zrobic :) Ale najpierw chce troche posmigac w KJSach i przygotowywal bym go sobie od podstaw. Najpierw podstawy czyli zawias i kubelki + pasy na KJSy i tak bym chwile posmigal i w miedzy czasie przygotowywal go do PZMotu. Czyli dokupil klatke ktora by czekala na piekny dzien jej montazu i dokupywal sprzetu. Czyli tak po troche.
matadorRS
Ekspert
 
Posty: 694
Rejestracja: pn mar 19, 2007 10:09 pm
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Dziman » śr mar 21, 2007 2:31 pm

Ostatnio stałem przed podobnym dylematem. Wstępna wycena od Kałuży i Chojnackiego oscylowała w okolicach 30-50 tysięcy, zależnie od specyfikacji. Za 22 kupiłem A grupowego 104 KM i 114 nm Seja z kłową 6 biegową skrzynią. Owszem włożyłem w niego jeszcze 3 tysiące, ale teraz jest igła i spełnia wymagania PZMmot. Jak dla mnie odpowiedź była prosta. Inną sprawą jest, że ciężko znalezc przyswoite auto z PZMotu i tu budowa może być uzasadniona.

Co do klatki i płyty pod silnik to nawet na KJS radzę Ci zamontować. Dość często obecnie na KJSach lata się pełną 3 lub nawet 4 (100-120km/h). I można ładnie przywalić, ostatnio wypadłem gdzieś przy 100 z łuku, na szczęście w opony, ale płyta już się zwróciła. Gdybym wypadł w coś twardego to klatka niestety również by się przydała.

Poza tym co napisałem powyżej klatka dodaje odwagi, a to w tym sporcie jest niezbędne.

Co do podatków to mała korekta, od części i materiałów eksploatacyjnych możesz odpisywać VAT także także od osobówki, oczywiście za wyjątkiem paliwa.

Kupienie Vana i przerobienie na rajdówkę niesie ze sobą pewne ryzyko, ponieważ po przerobieniu Van już nie jest Vanem :)

Lepszy jest pomysł z drugim Vanem, oszczędzasz dodatkowo na paliwie, ale do kosztów musisz zaliczyć jego amortyzację i OC.
Dziman
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: śr mar 21, 2007 2:17 pm

Postautor: matadorRS » śr mar 21, 2007 2:48 pm

[quote:477c280a38="Dziman"]
Co do podatków to mała korekta, od części i materiałów eksploatacyjnych możesz odpisywać VAT także także od osobówki, oczywiście za wyjątkiem paliwa.

Kupienie Vana i przerobienie na rajdówkę niesie ze sobą pewne ryzyko, ponieważ po przerobieniu Van już nie jest Vanem :)

Lepszy jest pomysł z drugim Vanem, oszczędzasz dodatkowo na paliwie, ale do kosztów musisz zaliczyć jego amortyzację i OC.[/quote:477c280a38]
Tak ale ja tyle jezdze ze praktycznie co miesiac odzyskiwal bym 300zł na samym podatku VAT.
Czyli w kwesti przepisow mozna startowac VANem? Bo wg homologacji homologowane sa tylko Sporting i Abarth zarowno w A jak i w N.
matadorRS
Ekspert
 
Posty: 694
Rejestracja: pn mar 19, 2007 10:09 pm
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: jaro2202 » śr mar 21, 2007 3:53 pm

"Dziman" i to o tym mowa:) Sama skrzynia kłowa ze szpera kosztuje nowa u Kaluzy kolo 10-12 tys. Takze koszty budowy nowej topowej rajdowki i mowiac tu tylko o Sc to dramat. Lepiej kupic i doiwestowac:) uzywke.

Co do klatki na KJs to podstawa. Jezdzilem w 2006 i stwierdzam ,ze i tak nawet w kjs trzeba porzadnie przygotowac auto na wygrywanie. U mnie w okolicy to kazdy prawie ma krotka skrzynie, szpere, kolo 80-100 KM. Cywila to juz zadkosc spotkac.


http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2335681 zerknij tu masz gotowca:)
jaro2202
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 20, 2007 8:56 am

Postautor: bart » śr mar 21, 2007 4:25 pm

witam ! zgadza sie, lepiej jest kupic cos ciekawego i doinwestowac bryczke bo kalkulowalem kiedys budowe i KOSMOS !!! pozdrawiam ! :D
bart
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 5:57 pm

Postautor: metaxa76 » śr mar 21, 2007 4:34 pm

Mogę udzielić informacji "z pierwszej ręki". Na przełomie 2005/2006 przygotowywałem Seicento do PZMot N-grupa.
Całkowity koszt przygotowania wyniósł ok. 35 000 pln.
Składało się na to:
1. Samochód (13k pln)
2. Wyposażenie:
- klatka Ireco
- Bilstein ("gruby") + eibach (sprężyny)
- fotele (bimarco)
- pasy (sparco)
- kierownica (momo)
- obspawanie zawieszenia
- płyta pod silnik
- system gaśniczy
- otuliny (homologowane)
- folie antyodpryskowe na szyby (homologowane)
- płyny
- felgi (12 szt)
- opony (j.w.)
- inne "drobiazgi"
- robocizna (ktoś musiał to wszystko poskładać)
Silnik nie był w ogóle modyfikowany.
Niewątpliwą zaletą budowania auta od zera jest wiedza, co się z samochodem działo. W moim przypadku auto przejeździło bezawaryjnie cały sezon (to jest też zasługa warsztatu, który składał samochód).
Natomiast jeżeli porównać ceny gotowych samochodów i tych składanych od początku, to tak jak wcześniej ktoś napisał, różnica może być nawet dwukrotna.
Dobrze jest pamiętać, że PZMot to nie KJS. Oprócz samochodu trzeba się jeszcze odpowiednio ubrać, co też sporo kosztuje.
Powodzenia w budowaniu bądź kupowaniu.
metaxa76
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: śr mar 21, 2007 4:11 pm

Postautor: morton » śr mar 21, 2007 7:23 pm

na KJS-y mozna juz zbudowac SC za ok 15tys zl
baza czyli samochodzik ok. 7tys
klatka rozbudowana z zal"J" ok 2,5tys
2x kubel + 2x pasy ok 2,5tys
zawias ok tys
kierownica z naba ok 500zl
jeszcze trzeba doliczyc kilka "gadzetow" + cos przy silniku
a ewentualnie potem z przyrostem dolara doinwestowywac
morton
Wtajemniczony
 
Posty: 158
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: TarnĂłw =)

Postautor: maxiek » śr mar 21, 2007 8:31 pm

Albo przesadzacie, albo nie umiecie robic zakupów. Mój przykład:
SC 2000 r Van - 4000 brutto
fotel kubełek - speed 400
pasy 5pkt racing - 250
pasy schrot - 100
kubełek pilota - 300
klatka sparco - 700
zawias - amorki na zamówienie -300 spręzyny Eibach 300
naba - 80
kierownica (sparco dla ubogich ;) - kiera cc obszyta zamszem 110 zł
skrzynia 300
dystanse 20mm alu - 0
szpilki i nakrętki 120
alu - 202,50 za kpl.
slicki na polonezach - uzywki 400
fulda carat 175/50/13 nowe- 640
kit do silnika za 1600

i mamy sumę 9802,50 zł za praktycznie A-grupowego potworka ok 90 KM
maxiek
Wtajemniczony
 
Posty: 96
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 7:38 pm
Lokalizacja: Jarosław

Postautor: matadorRS » śr mar 21, 2007 9:47 pm

Wlasnie tez mi sie cos wydaje ze mozna to zrobic troszke taniej :)
A przedewszystkim zrobic to po kolei. Nie kazdy ma 15 tysiecy na "wywalenie" od razu. A tak sobie auto szykuje powolutku dokupuje. Czesci do PZMotu tez mozna kupowac uzywane jak kolega wczesniej wypisal.
matadorRS
Ekspert
 
Posty: 694
Rejestracja: pn mar 19, 2007 10:09 pm
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: szymon » śr mar 21, 2007 10:28 pm

Co do cen, które przytaczasz maxiek to też oczywiscie jest to prawda ale nie spełnia to w żaden sposób wymogów jakie stawia PZM.[/b]
szymon
Nowicjusz
 
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 21, 2007 10:24 pm

Następna

Wróć do Sport garage

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości

cron